Încă nu s-au stins controversele legate de afacerea pe care a făcut-o Google, cumpărând You Tube cu 1 miliard 650 de milioane de dolari.
Un blog rusesc enumeră
10 investiţii în domeniul Internetului, pe care le consideră cele mai nereuşite. Vă ofer o traducere rezumată:
10) În 1998, Microsoft a cumpărat Hotmail cu 400 de milioane de dolari, fără să reuşească să-l ridice la nivelul ofertelor concurente.
9) Skype a fost cumpărat de supermagazinul E-Bay, în 2005, cu 2,6 miliarde de dolari;
8) CNET a cumpărat, în 1999, cu 700 de miloane de dolari MySimon, un serviciu care dădea informaţii despre cele mai convenabile preţuri pentru diverse produse. Serviciul a dispărut, nerezistând concurenţei site-ului
Price.com;
7) Blue Mountain a cumpărat, în 1999, Excite@Home cu 780 de milioane de dolari; afacerea nu a avut, nici pe departe, rentabilitatea aşteptată;
6) Lycos a fost achiziţionat, la începutul anului 2000, de compania Terra Networks cu 4,6 miliarde de dolari. Ca urmare a acestei achiziţii, Terra a dat faliment;
5) AOL a cumpărat Netscape, în 1998, cu 4,2 miliarde de dolari; deşi Netscape mai există, browserul folosit de AOL este Internet Explorer;
4) GeoCities a fost cumpărat de Yahoo! cu 3,56 miliarde de dolari, în 1999. Yahoo n-a avut ideea să-şi transforme achiziţia într-un My Space şi GeoCities a rămas un site obscur;
3) Compania @Home a plătit, în 1999, 6,7 miliarde de dolari pe Excite, în acea vreme al treilea clasat printre portalurile de mare succes. Cumpărătorul a dat faliment, iar Excite supravieţuieşte printre multe alte site-uri;
2) Time Warner s-a asociat cu AOL, făurindu-şi planuri măreţe. Numărul clienţilor AOL a scăzut dramatic în ultimii ani;
1) Broadcast.com a fost achiziţionat de Yahoo!, în 1999, cu 5 miliarde de dolari. Se pare că investiţia n-a fost rentabilă.
O istorie a achiziţiilor americane din internet, actualizată permanent, apreciază diferit, în unele situaţii, informaţiile din blogul rusesc, dar confirmă, în majoritatea cazurilor, insuccesul investiţiilor enumerate.
Prognoze despre succesul sau insuccesul afacerilor You Tube şi My Space sunt multe. Greu de spus azi cine are dreptate.
Din produsele ce se pot accesa pe Internetul românesc, multe mi se par încropeli penibile care au ca ţintă cuplajele şi mica publicitate. Probabil costă puţin şi produc binişor.