Un recent sondaj britanic arată că 25 de milioane de adulţi din Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia şi Spania şi-au modificat părerea despre unele companii sau despre anumite produse, după ce au citit opiniile de pe bloguri ale unor consumatori.
Sintetizând rezultatele sondajului,
Yahoo News atrage atenţia companiilor că blogurile înlocuiesc părerile transmise din gură în gură, care laudă sau blamează un produs.
Blogurile se bucură de încrederea consumatorilor în proporţie de 24%, clasându-se după presă care atinge 30%, dar înaintea publicităţii televizate (17%) şi a marketingului prin e-mail (14%).
Cei care cheltuiesc lunar pe cumpărături online peste 145 de Euro, acordă părerilor de pe bloguri o încredere mai mare (peste 30%).
Poate că a venit vremea ca în România, în care proliferează alimentele pline de E-uri toxice, creditele păguboase şi serviciile de proastă calitate să ne spunem părerea, noi consumatorii de rând care suntem bloggeri şi să-i îndemnăm şi pe alţii să o facă.
Un blog intitulat
Păzea.ro încearcă să prezinte nemulţumirile internauţilor. Uneori comentariile contrazic, cu argumente, părerea postată. Sper să putem depista părerile inserate de cei învinuiţi, care lasă goală rubrica “Dreptul la replică”.
Este important ca primele mesaje de pe acest gen de bloguri de să fie bine selecţionate, pentru a nu compromite ideea propusă.
În România mecanismele de protecţia consumatorului sunt foarte puţin eficiente şi – în plus – foarte mulţi oameni s-au obişnuit cu proasta calitate a produselor şi le acceptă ca atare, pentru a evita un consum, adesea inutil, de nervi. Majoritatea bloggerilor sunt tineri şi cu educaţie peste medie. Nu vreţi să le amintim oamenilor că, în alte părţi ale Europei, oamenii nu acceptă să fie înşelaţi de negustorii hrăpăreţi, care acolo sunt mult mai puţini decât la noi?