Brăila: mărire şi decădere
La sfârşitul secolului XIX şi până la începutul primului război mondial, Brăila era cel mai important centru economic şi financiar al României, după Bucureşti. Apoi, dezvoltarea portului maritim Constanţa, a determinat mutarea celei mai mari părţi din comerţul naval al României. Dacă în 1911, prin portul Brăilei se derula 25% din exportul României, în 1926, el nu mai reprezenta decât 13%.
Brăila a fost primul oraş iluminat electric şi cel cu primul tramvai electric din vechiul regat. Prezenţa economică a Brăilei s-a redus considerabil, iar viaţa socio-culturala nu se mai ridică la înălţimea celei de la începutul secolului XX, dar
urmele dezvoltării sociale şi culturale a oraşului sunt bine conservate până astăzi.
În imagine, castelul de apă din Brăila, care, în 1913, când a fost terminat, era cea mai înaltă construcţie din România. În partea superioară a construcţiei, era amenajat un bar, care se putea deplasa în jurul axului său, cu ajutorul unui motor electric, oferind privitorului, într-o rotaţie completă, panorama întregului oraş.
Etichete: Trecut - prezent - viitor