Hoinar pe web
    Site-uri care mi-au atras atentia


TRANSLATE MY BLOG IN ENGLISH OR INTO DIFFERENT LANGUAGES

miercuri, octombrie 03, 2007
  Publicitatea si zicerile lui David Ogilvy
Categoria De ce? ~

La fel ca majoritatea concetăţenilor mei, încerc să evit calupurile publicitare, sincronizate în ultimii ani pe toate posturile noastre de televiziune, ca să fie greu de ocolit.
Mi s-a întâmplat nu demult, la Paris, să deschid televizorul în timpul unui calup publicitar pe M6. Am nimerit un clip care mi-a plăcut, apoi am văzut tot calupul fără să comut. Întâi mi-am zis că eram atras de ceva diferit de ce vedeam acasă. Apoi mi-am dat seama că, deşi erau şi clipuri nesărate care îmi aminteau de grosul publicităţii de acasă, destule clipuri aveau haz sau conţineau un element surpriză. E mult mai puţină vorbă decât în clipurile noastre, n-am văzut prezentarea unor aşa zise varietăţi noi ale unor produse existente şi nici înşirarea de ingrediente cu denumiri ciudate la produse alimentare sau cosmetice. E drept că publicul ţintă fiind mult mai avizat, nu i se servesc informaţii incorecte, aşa cum se mai întâmplă la noi.
În plus şi publicitatea outdoor mi s-a părut mult mai puţin agresivă decât în Bucureşti.

De curând am dat, într-o antologie despre publicitate de pe site-ul Universităţii din Bucureşti, de o serie de recomandări pline de bun simţ ale lui Sir David MacKenzie Ogilvy (1911–1999), supranumit părintele publicităţii şi am constatat cu regret cât de rar se respectă în publicitatea românească multe din părerile lui.

Şi pentru că în această perioadă se lansează publicitatea pentru pensiile private, poate că merită să nu uităm minciunile prin omisiune din anunţurile băncilor la creditele oferite populaţiei.

Chiar dacă vi se pare ciudat, în Franţa orice anunţ publicitar este trimis spre avizare, în prealabil, Biroului de Verificare a Publicităţii, un organism neguvernamental care emite un punct de vedere privind aspectele deontologice ale anunţului. Respectarea avizelor nu e obligatorie, dar încălcarea lor e foarte rară pentru că presa urmăreşte cu atenţie publicitatea neavizată.
În Statele Unite, Consiliul Naţional de supraveghere a publicităţii este tot un organism neguvernamental de autoreglementare a corectitudinii în publicitate.
Parcă apăruse şi la noi, cu câţiva ani în urmă, un organism de acest gen, dar n-am mai auzit nimic despre el.

Trebuie să precizez că nu sunt specialist în domeniu ci doar consumator de publicitate, de cele mai multe ori fără voie.

P.S. 4.10.2007
Organismul românesc de autoreglementare în publicitate este Consiliul Român pentru Publicitate, înfiinţat în 1999, în care consumatorii nu sunt reprezentaţi. A publicat un cod de practică în publicitate, mai mult teoretic decât practic. Nu ştiu să fi produs ceva util de de când s-a înfiinţat.

Etichete:

 
Comentarii:

Anonymous Anonim a scris:
Are cineva datele de contact al Biroului Roman de Supraveghere al Publicitatii sau care o fi organismul roman care are genul asta de atributii?
Hrisant
www.plusvaloare.ro
 
Blogger Sorin a scris:
Hrisant,
Am publicat un post scriptum la post, care raspunde la intrebare.
 
Anonymous Anonim a scris:
Multumesc Sorin- Consiliul Roman pentru Publicitate ne prezinta pe site-ul sau vreo 30 de contacte in loc sa ofere o adresa certa si un telefon , un fax , o adresa de e-mail. Pai ce sa fac , sa trimit un fax la Coca Cola daca ma deranjeaza publicitatea inselatoare a unui concurent?!
Aceste 30 de contacte, adica indicatia sa contactezi pe oricare din firmele membre ale consiliului imi pare una din cele mai tari aberatii romanesti!
Stiu ca s-au introsdus amenzi de ca. 4000 RON pentru firmele care nu-si mentioneaza capitalul social pe websiturile proprii si de colectarea lor sa inteleg ca se ocupa...Coca Cola?!
In alta ordine de idei Sorine trebuie sa recunosc ca acest articol cu link la concluziile lui Ogilvy este cel mai instructiv din cate am citit anul acesta pe subiectul know-how in publicitate. Sunt adevaruri care vor ramane valabile si peste 1000 ani! Am printat aceste concluzii si le-am predat tuturor oamenilor de marketing din firma mea.
Hrisant
www.plusvaloare.ro
 
Trimiteți un comentariu

<< Înapoi la Blog
Pentru că atunci când scormonesc, de voie, de nevoie, universul webului, dau peste multe chestii simpatice, enervante, interesante, uimitoare sau utile, parcă ar fi bine să spun câte ceva despre cele care mi se par ieşite din comun.

Blog abandonat (poate temporar):
Bolile televiziunii

Mă puteţi contacta prin e-mail prin intermediul adresei web:
http://scr.im/hoinarpeweb
care evită spamurile automatizate.
Mă puteţi găsi şi pe TWITTER
Ca să primiţi prin e-mail actualizările la blog

prin FeedBlitz


ABONEAZĂ-TE LA RSS

CAUTĂ UN SUBIECT ÎN BLOG


în Hoinar pe web pe Web
PageRankGoogle PageRank
DESPRE VIZITATORI

SCRISE RECENT

ARHIVA
august 2005 / septembrie 2005 / octombrie 2005 / noiembrie 2005 / decembrie 2005 / ianuarie 2006 / februarie 2006 / martie 2006 / aprilie 2006 / mai 2006 / iunie 2006 / iulie 2006 / august 2006 / septembrie 2006 / octombrie 2006 / noiembrie 2006 / decembrie 2006 / ianuarie 2007 / februarie 2007 / martie 2007 / aprilie 2007 / mai 2007 / iunie 2007 / iulie 2007 / august 2007 / septembrie 2007 / octombrie 2007 / noiembrie 2007 / decembrie 2007 / ianuarie 2008 / februarie 2008 / martie 2008 / aprilie 2008 / mai 2008 / iunie 2008 / iulie 2008 / august 2008 / septembrie 2008 / octombrie 2008 / noiembrie 2008 / decembrie 2008 / ianuarie 2009 / februarie 2009 / martie 2009 / aprilie 2009 / mai 2009 / iunie 2009 / iulie 2009 / august 2009 / septembrie 2009 / octombrie 2009 / noiembrie 2009 / decembrie 2009 / ianuarie 2010 / februarie 2010 / martie 2010 / aprilie 2010 / mai 2010 / iunie 2010 / iulie 2010 / august 2010 / septembrie 2010 / octombrie 2010 / noiembrie 2010 / decembrie 2010 / ianuarie 2011 / februarie 2011 / martie 2011 / aprilie 2011 / mai 2011 / iunie 2011 / iulie 2011 / august 2011 / septembrie 2011 / octombrie 2011 / noiembrie 2011 / decembrie 2011 / ianuarie 2012 / februarie 2012 / martie 2012 / aprilie 2012 / mai 2012 / iunie 2012 / iulie 2012 / august 2012 / septembrie 2012 / octombrie 2012 / noiembrie 2012 / decembrie 2012 / ianuarie 2013 / februarie 2013 / martie 2013 / aprilie 2013 / mai 2013 / iunie 2013 / iulie 2013 / august 2013 / septembrie 2013 / octombrie 2013 / noiembrie 2013 / decembrie 2013 / ianuarie 2014 / februarie 2014 / martie 2014 / aprilie 2014 / mai 2014 / iunie 2014 / iulie 2014 / august 2014 / septembrie 2014 / octombrie 2014 / noiembrie 2014 / decembrie 2014 / ianuarie 2015 / februarie 2015 / martie 2015 / aprilie 2015 / mai 2015 / iunie 2015 / iulie 2015 / august 2015 / septembrie 2015 / octombrie 2015 / noiembrie 2015 / decembrie 2015 / ianuarie 2016 / februarie 2016 / martie 2016 / aprilie 2016 / mai 2016 / iunie 2016 / iulie 2016 /


Creative Commons License
Hoinar pe web de Sorin este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în condiţii identice 3.0 România.
Who links to my website?

ŞTIRI-INFORMAŢII



Ziarul