PC World România
a lansat cu două zile în urmă,
un blog al consumerilor IT&C din România.
Prima reclamaţie apărută pe blog, intitulată “O poveste cu Dell” descrie o întârziere mare în livrarea unor accesorii pentru un server Dell aparţinând unei companii. Comanda a fost făcută la un reseller al unuia din cei 6 distribuitori Dell.
Reclamantul a contactat companiile din ţară şi din străinătate implicate în circuitul de livrare. În logica unui sistem normal, nu era treaba lui. În schimb, nu s-a adresat Autorităţii pentru Protecţia Consumatorului.
Din textul de pe blog se deduce că principala vină aparţine distribuitorului român Gemini SP, într-o măsură mai mică distribuitorului Dell pentru Europa, Africa şi Orientul Apropiat şi deloc resellerului cu care s-a încheiat contractul.
După părerea mea, reclamaţia e un exemplu al felului în care nu trebuie să procedeze un consumator în România, deoarece protecţia consumatorului este, în cele mai multe cazuri, vorbă goală la noi. În momentul în care închei un contract şi plăteşti bani unei firme (resellerul), trebuie să te asiguri că aceasta este răspunzătoare în faţa ta pentru eventualele necazuri care se ivesc pe parcurs. Evident ar fi fost o soluţie mai bună emiterea comenzii direct către unul din distribuitorii autorizaţi Dell sau, având în vedere că nu e vorba de componente uzuale, consultarea prealabilă a Country Managerului Dell din România.
Mă îndoiesc că postul în cauză poate constitui un motiv pentru evitarea produselor Dell, aşa cum sugerează titlul, în schimb ancheta promisă de PC World e binevenită.
Cred că administratorul blogului ar trebui să filtreze posturile pentru ca acestea să dea indicaţii cititorilor despre produse sau servicii de calitate şi despre produse sau servicii necorespunzătoare.
Din înşirarea cercetărilor personale ale unui client asupra motivelor pentru care cel care i-a încasat banii nu-i livrează accesoriile, putem deduce cel mult, atât noi cât şi clientul respectiv, că trebuie să solicităm, prevederea în contracte a unor penalităţi de întârziere, dacă marfa nu este livrată la termen.
Mi-am permis aceste observaţii din dorinţa ca un blog nou născut, coordonat de o publicaţie prestigioasă, să devină o unealtă utilă şi nu o înşirare de frustrări sau - eventual - reclame.