Create de un mare număr de oameni, dintre care cele mai inteligent concepute devin celebre în lumea întreagă, Legile lui Murphy acoperă mai toate domeniile activităţii umane.
Iată o colecţie nostimă de legi ale lui Murphy, care se referă la domeniul informaticii:
-un program pentru calculator face ceea ce îi spui să facă, nu ceea ce vrei să facă;
-la originea oricărei erori care este atribuită calculatorului vei găsi cel puţin două greşeli umane, incluzând-o pe aceea de a da vina pe calculator;
-erorile nedetectabile sunt infinite în varietate, spre deosebire de erorile detectabile care sunt limitate prin definiţie;
-dacă constructorii ar face construcţiile in felul in care programatorii concep programele, atunci prima ciocănitoare care ar veni, ar distruge civilizaţia;
-toate calculatorele asteaptă cu aceeaşi viteză;
-unul din motivele pentru care calculatorele pot să facă mai multă treabă decât oamenii este faptul ca nu trebuie sa se oprească pentru a răspunde la telefon;
Definiţiile lui Murphy privind sistemele de calcul:
-hardware: acele părţi ale sistemului pe care le poţi lovi cu piciorul;
-software: acele părţi ale sistemului care nu funcţionează;
-hard disk: acea componentă a sistemului care inţepeneşte în momentul cel mai nepotrivit cu putinţă;
-periferice: acele componente care sunt incompatibile cu sistemul tău;
-imprimanta: acea componentă a sistemului care se blochează când nu te uiţi la ea;
-cablu: acea parte a sistemului care e prea scurtă;
-backup: O operaţie care niciodată nu este efectuată la timp;
-restaurare: O precedură care funcţioneaza perfect până când e nevoie de ea;
-memorie: acea parte a sistemului care este insuficientă;
-mesaj de eroare: O solicitare de aprobare a distrugerii propriilor tale date;
-fişier: acea parte a sistemului care nu poate fi găsită;
-procesor: acea componenta a calculatorului care este depăşită tehnologic.
-un afişaj digital furnizează informaţii greşite cu o precizie mai mare decât a fost posibil anterior;
-dacă calculatorele devin prea puternice, le putem organiza intr-un comitet - asta o sa le termine;
-este mai uşor sa adaptezi specificaţia la program decât viceversa;
-nu exista limbaj in care să fie suficient de dificil ca să se scrie un program prost;
-un calculator face tot atâtea greşeli în două secunde cât doi oameni care lucrează in două zeci de ani;
-indiferent ce cauţi pe internet, cel puţin un site pornografic se va potrivi cu criteriile tale de căutare;
-inteligenţa artificială nu se poate compara cu prostia naturală.
via