Sfaturi privind comertul electronic
Categoria
utile? ~
Bogdan Manolea jurist specializat în Dreptul Internetului
ne anunţă, că a publicat o broşură intitulată
10 sfaturi pentru comert electronic, care poate fi accesată online.
Chiar dacă sfaturile sunt gândite pentru comercianţi, ele pot fi de un real folos şi cumpărătorilor.
Pentru exemplificare mă limitez la câteva extrase:
-
Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.- Daca nu puneti pe site (sau intr-un email trimis consumatorului) toate informatiile cerute de lege, inclusiv acea clauza scrisa cu litere ingrosate,atunci oricine va va putea da bunurile inapoi in termen de 90 de zile!!. Si dvs va trebui sa ii dati banii inapoi! Ba si mai grav, pentru ca se considera ca nu v-a facut o comanda s-ar putea sa faceti o livrare si sa va fie foarte greu sa recuperati banii pe acel produs, pentru ca art.14 exonereaza consumatorul de orice contraprestatie in cazul in care nu exista o comanda ferma.
- Comerciantul poate livra consumatorului un produs sau serviciu de o calitate şi la un preţ echivalente cu cele solicitate numai dacă acest lucru a fost prevăzut înainte de încheierea contractului şi/sau în contract, astfel încât consumatorul să fie informat în mod clar despre această posibilitate. În caz contrar furnizarea unor produse sau servicii similare celor solicitate va fi asimilată cu livrarea fără comandă.
- Cheltuielile de returnare a produselor, în situaţia exercitării dreptului dedenunţare unilaterală a contractului, sunt în acest caz în sarcinacomerciantului, element asupra căruia consumatorul trebuie să fie informat.
Evident, parcurgând textul original, veţi găsi mult mai multe informaţii utile şi referinţe la legislaţia în vigoare.
Etichete: Utile?