Ideea googlistică de mare succes de a scoate profit din publicitatea ataşată unor produse oferite gratuit a bulversat lumea Internetului.
Faptul că publicitatea inundă internetul este unanim recunoscut. Prezentarea fenomenului preocupă presa concurată, de la
Business week la
Curierul Naţional.
Este cunoscută aserţiunea conform căreia fiecare popor are conducătorii pe care îi merită.
Să fie aplicabilă această afirmaţie şi pentru blogosferă?
Părerea mea conform căreia blogosfera trebuie să reflecte preocupările de tot felul ale oamenilor de rând şi nu interesele unor grupuri economice, politice, maneliste etc. este probabil desuetă.
Mă miră lipsa de interes a blogosferei româneşti pentru
consumerism, cu sensul de “mişcare socială menită sa apere drepturile consumatorilor”, în situaţia în care multe produse pe care le cumpărăm sunt scumpe şi proaste şi pentru multe servicii sub orice critică trebuie să dăm şpagă.
Apetitul unui mare număr de bloggeri români pentru celălalt sens al termenului
consumerism, care se manifestă, la noi, prin diversele forme, mai mult sau mai puţin oneste, de instigare la cheltuieli, este în plin avânt. O bună parte din blogosfera românească începe să semene cu telespectatorii care se uită fascinaţi la Monica Columbeanului.
Se pare că întâmplătoarea, dar pragmatica, Monică devine un model de vis pentru elevele de vârsta ei. Am impresia că acest mecanism răspunde unor interese care vizează tembelizarea noastră la scară naţională, ca şi activitatea unui mare număr de politicieni dar şi de organizaţii neguvernamentale româneşti, care maschează interese individuale sau ale unui grup restrâns şi nu au nici o legătură cu scopul declarat.
Incerc sa aplic găselniţa TVRistă intitulată “Mari români” în zona bloggingului românesc. Constat că românii preferaţi de bloggerii noştri sunt advertiseri, designeri, PR-isti, marketeeri şi alte specii similare.
„Imi prezint demisia din toate funcţiile detinute la Netbridge, lăsand în urmă cea mai puternica companie de pe internetul românesc”, declară domnul Orlando Nicoară, preluat de
presă şi de cei mai mediatizaţi bloggeri români.
Dacă Netbridge este cea mai importantă companie de pe Internetul românesc, trebuie să presupun că Gecad şi Softwin sunt nişte dughene de mărunţişuri internetistice şi că succesul lor internaţional este o scorneală.
Cum poate fi băgat în seamă
Bit Defender când dispunem de prestigiosul produs Netbridgist
Trafic.ro?
Aştept cu nerăbdare momentul în care vom avea fericirea să vedem pe primul loc în
Trafic.ro pachetul
Afaceri digitale pe net, care va înlătura definitiv sărăcia în România!